Co jste možná nevěděli o pitném režimu

Věděli jste, že jste ze 60-70 % voda? Možná pijete dost, ale vám zrovna voda může chybět. Nestačí jen pít hodně. Záleží také na tom, co, kdy a jak pijeme. V tomto článku se zaměříme na správný pitný režim. Dozvíte se, jaké 3 zásady pro pitný režim je nutné dodržovat, abyste nebyli unavení a dopřáli tělu správnou hydrataci a vše ve vašem těle fungovalo tak, jak má.

1. tip pro správný pitný režim – co pít

Základem pitného režimu je samozřejmě čistá voda. Znám ale spoustu lidí, kterým samotná voda nechutná. Vše je ale jen otázkou zvyku.

Pokud jste od mala zvyklí pít různé chemické šťávy nebo limonády s velkým podílem cukru a minimem ovoce, pak si těžko zvyknete na vodu bez chuti. Cukr a chemické látky v nás totiž vytvářejí závislosti, kterých se velmi těžko zbavuje.

Pitím slazených nápojů ale organismus velmi zatěžujete. Je to dokonce horší než jednorázové snědení sladkosti. Tělo takto totiž dostává během celého dne příděl cukru a chemických látek, které jsou pro organismus cizí a tělo s nimi musí během celého dne bojovat, což váš organismus velmi vyčerpává.

Často se pak dostavuje únava a přibírání na váze. Trápí-li vás jeden z těchto problémů, zvažte třeba postupnou změnu nápojů, které zařadíte do svého pitného režimu. Jestli jste často unaveni, pak si můžete udělat testy, díky kterým odhalíte příčinu vaší únavy.

Ideální je pít čistou, zdravou, zásaditou, živou vodu – taková voda je báječným antioxidantem. Chcete-li mít kontrolu nad kvalitou vody, kterou pijete, pořiďte si filtr na vodu. Jeden z nejlepších na trhu je aquarion, který zbaví vodu všech těžkých kovů a jedovatých látek, obohatí o kyslík a upraví na správnou zásaditost vody. Investice do filtru se vám jistě brzy vrátí v lepším zdraví a úspoře za léky a nemocenskou.

Vhodné nápoje:

čistá voda, voda s chlorophylem, vlažná voda s citronem – ideální po ránu, zelené a bylinkové čaje, čerstvá šťáva z ovoce

Nevhodné nápoje:

limonády (spousta cukru a chemie), kupované džusy (čerstvých vitaminů v nich moc nenajdete), šťávy (velmi malý podíl ovoce, zato velký podíl cukru a chemie), černý čaj a káva – překyselují organismus

2. tip pro správný pitný režim – kdy pít

Pokud správně dodržujete pitný režim, neměli byste vůbec pociťovat žízeň. Pocit žízně je totiž varovným signálem těla, že má nedostatek vody a značí už mírný stupeň dehydratace. Pro správný pitný režim je důležité dodržet pravidelnost a pití vody průběžně po celý den.

Velmi nevhodné je pít velké množství tekutin během jídla. Tekutiny totiž ředí žaludečSprávný pitný režimní šťávy a tím zkomplikují a zpomalují trávení. Ideální je vypít sklenici vody chvilku před jídlem.

Kdy pít:

po ránu hodně, večer už méně, abychom zbytečně nezatěžovali ledviny, které přes noc odpočívají, vždy před jídlem

Kdy nepít velké množství tekutin:

při jídle, večer před spaním

3. tip pro správný pitný řežim – kolik pít

Třetím důležitým bodem pro správný pitný režim je množství tekutin vypitých najednou. Důležité je pít menší množství, ale častěji. Pokud vypijete párkrát za den velké množství vody, odstraníte sice pocit žízně, ale nedodáte tělu správnou hydrataci. Tělo si totiž nevytváří zásoby, ale voda naším organismem jen proteče bez užitku.

Důležité je tedy co pijeme, kdy pijeme i kolik toho vypijeme :-). Správný pitný režim je důležitý pro to, abychom byli plní energie, měli jasnou mysl a netrápila nás únava. Pokud často trpíte únavou, stáhněte si e-book 13 tipů, jak získat ihned více energie. Najdete v něm tipy, jak se rychle, ale zdravě zbavit únavy.

 

Marie Vavrochová
Mou vášní je přírodní léčba a prevence. Pomáhám vám najít přírodní cestu ke zdraví a zbavit se únavy. Více o mně si můžete přečíst zde >> Napsala jsem pro vás e-booky 13 tipů, jak získat ihned více energie >> , e-book o příčinách únavy Jak se zbavit únavy - napořád >> a e-book o tom, jak se odrazit ode dna a začít měnit svůj život k lepšímu Vzlétnout k oblakům >>
Komentáře