Jak se zbavíte bolestí šíje a její zatuhlosti?

Máte zatuhlou šíji? Při otáčení hlavou vás bolí za krkem? Nejste v tom sami, dnes má problémy s krkem a šíjí spousta lidí. Jaké jsou nejčastější příčiny bolestí šíje a jak se jich můžete zbavit?

Nejčastější příčiny bolestí

Nejčastější příčinou bolestí šíje je jednostranná zátěž. Většinu dne trávíme v jedné poloze, nejčastěji v sedě. Máme sedavé zaměstnání, volný čas trávíme u počítače nebo televize. V dnešní době má problémy se šíjí čím dál více mladých lidí a dětí. A příčina? Mobilní telefon. Jen se podívejte na děti, jaká je jejich oblíbená poloha – shrbené tělo a hlava neustále v předklonu sledující svůj mobil.

Špatné držení těla je druhou nejčastější příčinou zatuhlé a bolavé šíje. A většinou jde ruku v ruce s tou první. Málokdo dnes chodí vzpřímený, hrbíme se, většinu dne máme skloněnou hlavu. A to je velký nápor na šíjové svaly.

Další, velmi častou příčinou bolestí šíje je stres. Při stresu dochází k tuhnutí svalstva a vzniku blokací. Není náhoda, že vás při stresu začne bolet hlava. Jestli jsou bolesti hlavy a migrény váš problém, podívejte se na článek o tom, že i migrény se můžete natrvalo zbavit.

První pomoc proti bolestem šíje

1. protahování šíjového svalstva – vstaňte každou hodinu od počítače a protáhněte si šíji úklony a otáčením hlavy ze strany na stranu

2. teplo – ideální je nahřívací dečka, ale pomoci může i nahřátý ručník, šála okolo krku, nebo teplá masážní sprcha

3. masáž – zkuste si bolavé svaly zlehka promasírovat nebo někoho požádejte

Prevence proti bolestem a zatuhlosti šíje

Nejlepší prevencí je přirozený pohyb a správné držení těla. Ideální je chůze, jóga, plavání (pozor na styl prsa se zvednutou hlavou – tento styl vám může spíše ublížit). Snažte se do každého dne zařadit trochu pohybu a postupně dávky zvyšujte.

Když pracujete u počítače, snažte se sedět rovně se vzpřímenou hlavou. Omezte používání mobilu jen na nutné případy, k brouzdání po internetu nebo hraní využívejte raději počítač.

Jak se natrvalo zbavíte bolestí šíje

Pravděpodobně se hned tak nezbavíte svých zlozvyků a špatného držení těla. Nebo je vaše šíje už v takovém stavu, že ani protahování nebo nahřívání vám nepomůže. A možná už ani nemůžete stát vzpřímeně nebo narovnat hlavu jako paní z našeho příběhu v článku  Jak se můžete zbavit bolestí šíje. V tom případě je třeba najít a odstranit příčinu bolestí. Buď si můžete najít opravdu dobrého maséra nebo fyzioterapeuta, který své práci skvěle rozumí. Nebo si můžete pomoci sami doma. Návod, jak na to, najdete v e-booku Zbav se bolestí šíje.

Sama z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že návod skutečně funguje. Většinu dne sedím u počítače a často se přistihnu při tom, že mám hlavu v předklonu. I když se na chvilku narovnám, za chvilku jí mám zpět. Byly doby, kdy jsem nemohla pořádně otáčet hlavou ani ji bez bolesti předklonit. Ale od té doby, co praktikuji kroky z e-booku Zbav se bolestí šíje, mám od bolestí klid.

Chcete se také zbavit bolestí anebo jim předcházet? Pak by tento e-book neměl chybě ve vaší elektronické knihovničce. Podívejte se tady:

Marie Vavrochová
Mou vášní je přírodní léčba a prevence. Pomáhám vám najít přírodní cestu ke zdraví a zbavit se únavy. Více o mně si můžete přečíst zde >> Napsala jsem pro vás e-booky 13 tipů, jak získat ihned více energie >> , e-book o příčinách únavy Jak se zbavit únavy - napořád >> a e-book o tom, jak se odrazit ode dna a začít měnit svůj život k lepšímu Vzlétnout k oblakům >>
Komentáře